TEL +31(0)87 78 45 537 Join Our Network MENU

ROOM staat voor Resources Optimal Organized and Managed.
Daarbij is elke pijler even belangrijk. Zie het als een stoel. Als 1 poot afbreekt, is de stabiliteit weg. De manier waarop je de resources invult, heeft dan ook alles te maken met hoe je het organiseert, managet en monitort. Bij Synergize hebben we dat tot in detail uitgewerkt en we passen dit al jaren toe in de praktijk. Tot grote tevredenheid van onze opdrachtgevers.

 

Wat levert deze innovatieve way of working mij op?

RESOURCES

  • Groot interim netwerk van zp’ers
    (wij spreken van Zelfstandig Professionals)
  • Specialistische ICT kennis in huis
  • Groot netwerk van partners en leveranciers (ieder met een eigen expertise)
  • Flexibele inzetvormen: tijdelijk, detavast of vast

OPTIMAL

  • Besparing op inkoopkosten (resources)
  • Snelle levering van de juiste expertise
  • Helpen met inkopen van de juiste expertise
  • Korte communicatielijnen, snel schakelen
  • Contract­management volledig en juridisch gedekt met actuele wetgeving
  • Nog maar 1 leverancier voor facturatie, contracten en overleg

ORGANIZED

  • Urenadministratie- en facturatiesysteem volgt klant ERP-systeem en processen
  • Betalingen aan leveranciers en zp’ers binnen 30 dagen
  • Ontzorgen van het resourceproces
  • Begeleiden van resources (netwerken, beoordelingen, interventies)

MANAGED

  • Dashboard en rapportage met vooraf afgesproken KPI’s en SLA’s
  • Sturen op kwaliteit, geld en tijdigheid

Hoe werkt het?

Synergize heeft samen met Boskalis in 2013 het ROOM concept ontwikkeld:
Resources Optimal Organized and Managed.
Het inhuren van externe IT specialisten kan namelijk vaak zoveel beter. 
Zowel qua prijs, kwaliteit en tijdigheid.

Het innovatieve ROOM model vraagt om een andere manier van denken en werken.
En die kennis delen wij graag! Tijdens een kop koffie kunnen we je alles vertellen over de KPI’s,
hoe wij de onderhandelingen voor je doen en hoe we gegarandeerde kwaliteit leveren.
Bel nu Bas van Tilburg voor een inspirerend gesprek: 06 532 218 81.

PROVEN NETWORK

 

COST EFFICIENCY

 

RELAX NO STRESS

 

DASHBOARD

 

FAQ

Q: Ben ik nu als organisatie afhankelijk van 1 resourcepartij?
A: Nee, Synergize werkt met een geselecteerde en gekwalificeerd partner en ZZP netwerk. Op dit moment zijn er zo’n 150 ICT partnerbedrijven en meer dan 250 zp’ers aangesloten bij Synergize.
Q: Moet ik ROOM in 1 keer implementeren voor de hele organisatie?
A: Nee, je kunt ROOM in fases implementeren binnen je organisatie. Zo leer je de Synergize way of working kennen en zal er een geruisloze overgang plaatsvinden binnen je organisatie.
Q: Wat zijn de kosten voor ROOM?
A: ROOM is een kosteloos model, het gaat om partnerschap en dat er een win-win-win situatie is voor alle partijen. De besparing voor uw organisatie en opbrengsten voor Synergize komen vanuit de keten. Door goed en kwalitatief in te kopen creëer je meerwaarde voor de business.
Q: Hoe werkt het beoordelingssysteem van ROOM?
A: U als eindklant beoordeelt de externe medewerker op basis van zijn resultaat en toegevoegde waarde in de organisatie.
Q: We werken nu met een shortlist van preferred suppliers, wat is de meerwaarde van Synergize?

A: Synergize heeft geen eigen mensen en haalt de expertise uit haar netwerk met heel veel ICT-partnerbedrijven en zelfstandigen; hierdoor wordt de vijver waaruit resources worden gehaald enorm vergroot (en groeiende)

A: In de huidige situatie voelt elke leverancier zich verplicht om aan te bieden ook al wordt de gevraagde kwaliteit en minimale eisen die gesteld zijn niet gehaald. Erg veel werk voor alle verantwoordelijke binnen de organisatie.

Q: Hoe snel kan Synergize ROOM inzetten bij ons?
A: We kunnen nu al starten met een pilot. U kunt bestaande leveranciers overdragen aan Synergize en/of nieuwe aanvragen uitzetten via Synergize. Iedere transitieperiode is maatwerk. Het gaat erom dat we elkaar snappen.
Q: Ik ken iemand uit mijn eigen netwerk die ik graag wil inzetten, kan dat?
A: Stuur alle gegevens door aan Synergize en wij regelen het contract, en bij voorkeur ook de tariefonderhandelingen – dan kun je je volledig focussen op de inhoud en de taak die volbracht moet worden.
Q: Ik wil iemand in vaste dienst nemen die al een paar maanden tijdelijk is ingezet, hoe gaan we dat doen?
A: Synergize fungeert in dit geval als intermediair/bemiddelaar en is hier altijd positief en open over: als iemand over wil stappen, moet je dat niet gaan tegenhouden; kanttekening is dat niet alle leveranciers hieraan willen meewerken, maar in de 12 jaar dat Synergize bestaat zijn we hierin altijd succesvol geweest.
Q: Ik heb iemand eigenlijk al aan het werk, terwijl we nog niets contractueel hebben geregeld; kan Synergize dit voor me oppakken?
A: Natuurlijk regelen we dat; voor de volgende keer is het wel verstandiger om eerst alles geregeld te hebben, alvorens te starten.
Q: We hebben met sommige leveranciers een goede relatie, lopen we hiermee een risico?
A: Synergize begrijpt als geen ander de meerwaarde van een goede klant/leverancier relatie. Synergize zal uw leveranciers met alle zorgvuldigheid behandelen en meerwaarde leveren.

Boskalis over de opzet van ROOM

Referenties

Synergize heeft samen met Boskalis in 2013 het ROOM concept ontwikkeld: Resources Optimal Organized and Managed. Toen heette het nog het Synergize Resource Model (SRM). Boudewijn de Boe die sinds 2016 als Vendor Manager IT verantwoordelijk is voor de inhuur van externe IT specialisten vertelt in dit interview over het proces en wat deze nieuwe manier van werken Boskalis oplevert.

LEES VERDER

 

Boudewijn de Boe

Vendor Management

Boskalis